9 september 2012

2012-09-09

Här sitter jag och kämpar med att inte få sendrag i vaden, de blir så när man har höga blodsockervärden. Jag har mig själv att skylla, jaja men så jädrans enkelt är det inte att få bra värden när man inte är van längre. Tur jag ska till sköterskan den 17e, så det blir någon ordning på skiten igen! Fy mig, behöver nog en spark i baken igen!

Har kollat på Bauhaus hemsida efter den tapeten vi skulle ha till vardagsrummet, som fondvägg, men den finns inte med där. Får åka i veckan och kika i varuhuset och hoppas på att den finns där iallafall annars måste vi hitta någon annan tapet. Jag har alltid så svårt att hitta något nytt när jag redan har ställt in mig på något men jag har väl inget annat val då antar jag. Men än släpper jag inte hoppet om tapeten!
Dagen har annars bestått av gräsklippning av en otroligt vildvuxen gräsmatta vid huset. Eftersom vi inte har någon gräsklippare, mina föräldrars är trasig och Johnnys föräldrar endast har en som tillhör deras förening och som inte får lånas ut så hade vi inget annat val än att köpa en idag, dock är bensindrivna så jädrans dyra och eldriven vill min käre sambo INTE ha så fick det bli en "handjaga" eller handgräsklippare som alla andra säger. Jo tjena va bra det gick när gräset är typ 30cm långt!
Tog 2 jävla timmar att klippa 1/3 del av gräsmattan!!
När klockan blev 17:50 blev vi för hungriga och irriterade så vi sket i gräsmattan och åkte hem istället. Johnny får åka dit imorgon efter jobbet och fortsätta medans Ruffen och jag plockar alla äpplen som ska bort från träd och gräsmatta.

Nog har man att göra när man har hus, man blir inte lika uttråkad som här hemma iallafall!
Längtar bara tills senare i veckan nu så vi kan skriva på alla papper och få de klart så vi kan börja flytta in också, tur de är morfars gamla hus så man kan börja lite smått redan nu :)

När löningen kommer så tänkte jag åka till Åsby och fynda lite utekrukor och blommor så det kan ställas dit lite fina höstplanteringar ute så det blir lite mer liv!
Helt plötsligt känner jag en liten längtan efter Halloween, med alla fina pumpor fyllda med värmeljus som lyser så fint i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar